شرکت کک طبس

بازدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کارخانه کک طبس

مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وجیه ا… جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو و حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شریف طبس در مجلس شورای اسلامی، از کارخانه کک طبس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کک طبس،  مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وجیه ا… جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو حجت السلام مجید نصیرایی، نماینده مردم شریف طبس در مجلس شورای اسلامی، خدایار کریم نژاد، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و جمعی از مسئولان ارشد استان با حضور در کارخانه کک سازی طبس، از این واحد صنعتی که با ظرفیت تولید سالیانه ۴۵۰ هزار تن کک متالورژی فعال است، بازدید کردند.

علی نصیری، مدیرعامل شرکت کک طبس در این بازدید گزارش کاملی از تاسیس، روند اجرایی، فعالیت حال حاضر و تولیدات صورت گرفته ارائه و به ضرورت تامین ماده اولیه برای کارخانه اشاره کردند که در این خصوص تقاضای یک معدن زغالسنگ کک شو طبق ضوابط و مقررات موجود را ارائه دادند.

مدیرعامل کک طبس یادآورد شد: این کارخانه ظرفیت این را دارد که از انرژی تولید شده، نیروگاه حرارتی ایجاد شود که با محیط زیست نیز بسیار سازگار است.

علی نصیری تصریح کرد: این کارخانه در شرایط ظرفیت کامل نیاز به ۶۵۰ هزارتن کنسانتره زغال‌سنگ کک شو دارد که در حال حاضر کل تولیدات منطقه ۸۰۰هزارتن برآورد می شود و جهت رفع نیاز داخلی و کاهش واردات، توسعه معادن جدید بسیار ضروری است.

گفتنی است در حال حاضر این مجموعه شش باطری (کوره کک) دارد که دو باطری با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و باطری سه و چهار نیز در حال راه اندازی هستند. کارخانه کک سازی طبس تنها کارخانه کک سازی به روش بازیافت حرارت در ایران است که می تواند سالانه با تولید کک در سایزهای مختلف، نیاز کارخانجات فولاد سازی، فروسیلیس و ریخته گری را تامین کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *