شرکت کک طبس

کارخانه تولید بریکت

کارخانه تولید بریکت کک متالورژی

“کارخانه تولید بریکت کک متالورژی=”صرفه جویی در صنعت زغال سنگ و محصولات جانبی آن بعنوان یک رسالت برای شرکت کک طبس و در راستای کمک به حفظ منابع طبیعی کشور محسوب می شود. یکی از مصداق های صرفه جویی استفاده مجدد از بقایای مواد اولیه یا مواد جانبی محصول نهایی کارخانه است.
در صنعت فولاد از بقایای به جا مانده در کارخانه ها ماده ای فشرده با درجه خلوص بالا به نام بریکت تولید می شود. در کارخانه های تولید زغال سنگ حرارتی نیز از فشرده سازی نرمه زغال می توان بریکت تولید نمود.
بریکت سازی باعث افزایش خلوص محصول خواهد شد و استفاده از آن در صنعت فولاد باعث افزایش راندمان تولید فولاد خواهد شد.
از این رو کارخانه تولید بریکت کک متالورژی بعنوان یکی از طرح های توسعه کارخانه در دستور کار مدیریت قرار داشته و انشاء الله بهره برداری آن در سال 1402 انجام خواهد شد.

 

“مزایای بازیافت حرارتی” =

text_box=”ایجاد نیروگاه بازیافت حرارتی (WHR) با ظرفیت 37 مگاوات ساعت و نیروگاه برج خنک کننده (CDQ) با ظرفیت 20 مگاوات ساعت”

در فرآیند تولید کک به روش بازیافت حرارتی، عملکرد دایمی کوره ها و باتری از الزامات تولید محصول نهایی است.”

اتصال به شبکه ریلی

اکثر صنایع تولید بزرگ به جهت حجم بالای تولید، مواد اولیه خود را در ابعاد گسترده و از طریق خطوط ریلی کشور تامین می نمایند. …

 

احداث کارخانه زغال شویی=”در فرآیند تولید کک به روش بازیافت حرارتی، عملکرد دایمی کوره ها و باتری از الزامات تولید محصول نهایی است.”